Healthy Moves

Beweging & Balans

Volg en Like ons

Wat is Healthy Moves?

Healthy Moves is een beweegprogramma van twaalf weken voor jongeren waarbij door te sporten (hardlopen en kickboksen), ontspanning (yoga) en goede voeding de lichamelijke en geestelijke conditie wordt verbeterd. Door het samen trainen kom je lekkerder in je vel te zitten en krijg je meer energie. De focus ligt op lekker sporten en plezier en niet op competitie en het voeren van gesprekken. Ervaring met hardlopen, kickboksen of yoga is niet nodig om aan het programma mee te kunnen doen. Ben je enthousiast maar is het programma te intensief of doe je misschien liever aan één sport mee? Dan bespreken we samen jouw mogelijkheden.

Hoe werkt het?

Healthy Moves start na je aanmelding met een kennismakingsgesprek en een inspanningstest zodat we samen jouw beginsituatie kunnen bepalen. We bespreken jouw motivatie, doelen en conditieniveau. Samen met twaalf andere jongeren sport je twaalf weken lang, minimaal twee keer in de week, onder begeleiding van een yoga docent, sportinstructeur en een buurtsportcoach. Voor jou en je ouder(s) wordt er ook een informatie- en voedingsbijeenkomst georganiseerd.

Twee keer in de week krijg je ontspannen looptraining, om de drie weken yoga-les (dan één keer hardlopen) en één keer per week kickbokstraining. Naast het sporten is individuele coaching en advies over voeding en ontspanning onderdeel van het programma. Aan het einde van het programma is er een evaluatie. Zes weken na afloop is er een bijeenkomst om te bespreken hoe het gaat en of er nog ondersteuning wenselijk is. Wil je na het programma verder sporten? We kijken graag samen met jou wat bij je past.

Voor wie?

Healthy Moves is voor jongeren die lekkerder in hun vel willen zitten en die door middel van sporten en goede voeding meer energie en balans willen krijgen. Healthy Moves is een groepsactiviteit waaraan maximaal twaalf jongeren meedoen. Ouders worden ook bij het programma betrokken.

Het Healthy Moves team

Wanneer?

Healthy Moves start op 21 maart 2022 en eindigt op 24 juni 2022.

HARDLOOPTRAINING
woensdag en vrijdag van 16.30-17.30 uur

KICKBOKSTRAINING
maandag van 16.30-17.30 uur

YOGA (4 LESSEN)
Woensdag van 16.30-17.30 uur

In de schoolvakanties vervallen de trainingen

Voor wie?

Healthy Moves is een groepsactiviteit waaraan maximaal 10 jongeren meedoen. Ouders worden ook bij het programma betrokken.

Waar?

DE HARDLOOPTRAINING in het Kasteelpark in Wijk bij Duurstede

DE KICKBOKSTRAINING
in de dojo op het sportpark Mariënhoeve in Wijk bij Duurstede