Over Stichting Wijksport

Over ons

Stichting WijkSport stimuleert dat zo veel mogelijk inwoners van Cothen, Langbroek en Wijk bij Duurstede om sportief en recreatief in beweging komen en blijven. Hiermee dragen we positief bij aan verbinding, welzijn en vitaliteit van inwoners van Wijk bij Duurstede. Ons startpunt is het beheren van moderne, veilige en schone sportvoorzieningen en het organiseren van aantrekkelijke, verantwoorde activiteiten die sporten en bewegen bevorderen.

Dat doen we zonder winstoogmerk, waarbij we streven naar kostendekkende bedrijfsvoering.

Sportcomplex Mariënhoeve omvat inmiddels een groot aantal velden voor voetbal, hockey, korfbal, honkbal en softbal; een tennispark, een judohal (dojo), een jeu de boulesbaan binnen en buiten, een complete

turnhal, een gymnastiekzaal voor scholen en tafeltennis en ruime sporthallen voor onder andere korfbal, basketbal, volleybal, zaalhockey en badminton.

Het is belangrijk dat sporters en sportaanbieders op sportcomplex Mariënhoeve kunnen vertrouwen op onze faciliteiten èn bredere expertise. Stichting WijkSport wisselt graag en vaak kennis uit met partners als verenigingen, onderwijs, gemeente en andere partners, om de uitgangspositie te verbeteren voor sport en bewegen.

Dat doen we door inspirerende activiteiten en projecten te organiseren: van scholieren tot senioren en van bankzitters tot sportievelingen!

Beleid Sportpark Mariënhoeve

Rookvrij sportterrein

Stichting Wijksport vindt het belangrijk dat de mensen die komen sporten op het sportpark zich in een gezonde sportomgeving kunnen bewegen. Een omgeving waar je lekker en gezonder kunt eten en drinken, waar bewust wordt omgegaan met alcohol, waar het sportpark rookvrij is en waar het goede voorbeeld wordt gegeven als het gaat om gezond gedrag. Sportpark Mariënhoeve is een belangrijke omgeving in het leven van opgroeiende kinderen en de volwassenen die hen omringen.

Sportpark Mariënhoeve is rookvrij, zowel voor de binnen locaties als op het buitenterrein (voor zowel tabak als e-sigaret of aanverwanten). De entree en plekken binnen het sportterrein, zoals langs de lijn en het terras zijn rookvrij. Dit rookvrij-beleid geldt voor iedereen: leden, vrijwilligers, medewerkers en bezoekers.

Het Team

Van Stichting Wijksport