Ons Sportpark is sinds 1 juni 2024 een Menstruatieproducten Uitgiftepunt voor het Armoedefonds

25 juni 2024 – Wijk bij Duurstede

We zijn verheugd om aan te kondigen dat ons sportpark vanaf 1 juni 2024 officieel een menstruatieproducten uitgiftepunt is geworden voor het Armoedefonds. Dit initiatief is een belangrijke stap in onze voortdurende inspanningen om onze gemeenschap te ondersteunen en gelijkheid te bevorderen.

Waarom dit initiatief?

Menstruatie-armoede is een realiteit voor veel mensen in Nederland. Het gebrek aan toegang tot noodzakelijke menstruatieproducten kan leiden tot gemiste school- en werkdagen, en kan het moeilijk maken om volwaardig deel te nemen aan sport en andere activiteiten. Door een uitgiftepunt te worden, willen we bijdragen aan het verminderen van deze barrières en ervoor zorgen dat iedereen de kans krijgt om comfortabel en zonder zorgen te kunnen sporten.

Wat betekent dit voor jou?

Vanaf nu zijn gratis tampons en maandverband beschikbaar op ons sportpark voor iedereen die ze nodig heeft. De producten zijn te vinden in de EHBO-ruimte. We moedigen iedereen aan om gebruik te maken van deze voorziening, omdat we geloven dat niemand zich zorgen zou moeten maken over hun menstruatie tijdens het sporten.

Onze betrokkenheid

Dit initiatief is mogelijk gemaakt door onze samenwerking met het Armoedefonds, een organisatie die zich inzet om armoede in Nederland te bestrijden. We zijn trots om deel uit te maken van hun netwerk van uitgiftepunten en hopen dat we hiermee een positieve impact kunnen maken op het leven van onze sporters en de bredere gemeenschap.

Kom gerust langs als je menstruatieproducten nodig hebt of als je meer wilt weten over dit initiatief. Samen maken we een verschil!

Voor meer informatie over het Armoedefonds en hun werk, bezoek hun website: Armoedefonds.

Met vriendelijke groet,

Stichting Wijksport