Op vrijdag 7 oktober werd de 6e editie van de Mariënhoeve loop georganiseerd door de Stichting Wijksport. In totaal hebben 850 jongens en meisjes van het Revius Lyceum en groep 6, 7 en 8 van de basisscholen uit Wijk bij Duurstede, Cothen en Langbroek met veel plezier aan de loop deelgenomen.

Plezier en meedoen
Dat de kinderen tijdens de loop plezier hebben is voor buurtsportcoach Tobias Wijnmaalen het allerbelangrijkste: ‘We hebben de loop zo geprobeerd te organiseren dat het voor alle kinderen leuk is om deel te nemen. Daarom heb ik bij leerkrachten aangegeven dat kinderen waarvoor twee rondjes al een hele prestatie is dit voorafgaand aan de loop konden doorgeven. Hierdoor was het ook mogelijk om twee rondjes te lopen waardoor kinderen op hun eigen niveau mee kunnen doen. Om zoveel mogelijk kinderen voor te bereiden op de duurloop en te laten ervaren dat rustig starten en doseren erg belangrijk is, hebben de vakleerkrachten LO, Daily-fit, Fit4All, Fit Runners en ikzelf loop clinics aan de basisschool kinderen verzorgd.’ Na de loop kregen alle kinderen een appel en flesje water die gesponsord zijn door Albert Heijn uit Wijk bij Duurstede en landwinkel de Kersenhut uit Cothen. Ook kregen alle kinderen een vaantje als aandenken van de loop.

Uitslagen
Per groep kregen de drie snelste lopers van de meisjes en van de jongens een beker van WijkNogLeuker. De uitslagen zijn terug te vinden op: http://www.startnummerexpress.nl

Meer informatie
Voor meer informatie over de Mariënhoeve loop kan contact worden opgenomen met de Stichting Wijksport. Dit kan via tobias.wijnmaalen@stichtingwijksport.nl of 06 17 41 35 17.
img_0871