Buurtsportcoaches

De buurtsportcoaches

Buurtsportcoaches zijn professionals op het gebied van sport en bewegen. Ze ondersteunen sportaanbieders, ontwikkelen nieuw aanbod dat zorgt voor een hogere sportdeelname en ze gaan de wijk in om kinderen aan het bewegen te krijgen. Ook adviseren ze welk sportaanbod passend is voor individuen of specifieke doelgroepen en zijn ze op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sport, bewegen en gezondheid. Hierbij zoeken ze verbinding tussen betrokken partijen zoals onderwijs, zorg, gezondheid, welzijn en sportaanbieders. De gemeentelijke speerpunten worden dus vertaald naar concrete acties in de praktijk. De buurtsportcoaches zijn er voor alle inwoners, sportaanbieders en maatschappelijke organisaties van Cothen, Langbroek en Wijk bij Duurstede.

Tobias Wijnmaalen

Coördinator buurtsportcoaches

tobias@stichtingwijksport.nl
06-17413517