Wijk bij Duurstede, 17 maart 2019

Op zaterdag 6 april 2019 zal het Nederlands Kampioenschap zaalkorfbal voor de C- jeugd in Wijk bij Duurstede plaatsvinden. Het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond, de KNKV, heeft korfbalvereniging Viking uit Wijk bij Duurstede geselecteerd als organiserende vereniging voor dit NK.

Viking is als kleine vereniging erg blij en trots dit mooie en grote sportevenement te mogen organiseren en krijgt hierbij de nodige ondersteuning vanuit de Stichting Wijksport.

Het Nederlands Kampioenschap zal plaatsvinden in twee zalen van het sportcomplex op Mariënhoeve West te Wijk bij Duurstede. De acht sterkste teams uit de hoofdklasse-C competitie zullen op 6 april afreizen naar Wijk bij Duurstede om daar onderling uit te gaan maken wie zich in deze klasse Nederlands zaalkampioen 2018/2019 mag noemen.
Het programma begint om 10:00 uur met de officiële opening van het NK door burgemeester Tjapko Poppens gevolgd door het voorstellen van de deelnemende teams. Rond 15:00 uur zal de finalewedstrijd worden gespeeld.
Viking rekent op vele bezoekers die dag. De organisatie van dit mooie evenement is inmiddels in volle gang. Meer informatie is te vinden op de speciaal voor het NK ingerichte website http://nkc2019.kvviking.com.